პერსონა
პროგრამა → ფილმები ქვეყნების მიხედვით → პერსონა (გამეორება)
კინოფესტივალი მედიაში
სექცია: აპოლო..ინგმარ ბერგმანი-100
ქვეყანა: შვედეთი 
წელი: 1996

პერსონა

85 წუთი/შავ-თეთრი

 

აღწერა:

მსახიობისახელად ელიზაბეთი, გადაწყვეტსრომ ხმა აღარასოდეს ამოიღოს და მასზე ზრუნვას თანმხლებმედდასალმას მიანდობენმალე ირკვევარომ მსახიობის ამ საქციელს ორი მხარე აქვსერთი მხრივესააეთიკური სიწმინდის შენარჩუნების სურვილიმაგრამ იმავდროულადესაა სადიზმის სახეობაპრაქტიკულად შეუვალი ძალარაც მედდის მანიპულირების საშუალებას იძლევამედდას მუდმივილაპარაკი უწევსფილმის ბოლოს ორი პერსონაჟი იდენტობის უიმედო დუელში ჩაბმული აღმოჩნდება — ისეთშიროგორიც სტრინდბერგს უყვარდაბერგმანმა ეს დაპირისპირება ფილმში ენისხელოვნების დათვით ცნობიერების მეტაფორად აქცია.

 

რეჟისორი: ინგმარ ბერგმანი

სცენარი: ინგმარ ბერგმანი

ოპერატორი: სვენ ნიუკვისტი

მონტაჟი: ულა რიგე

მუსიკა: ლარს იოჰან ვერლე

 

მონაწილეობენ:

ბიბი ანდერსონილივ ულმანიმარგარეტა კროოკიგუნარ ბიორნსტრანდიიორგენ ლინდსტრიომი

 

 

Production:

American International Pictures

Aurora

Svensk Filmindustri

World Sales:

Svensk Filmindustri

 

 

 

 

ინგმარ ბერგმანი

შვედი თეატრის და კინოს რეჟისორი ინგმარ ბერგმანი დაიბადა 1918 წლის 14 ივლისსგარდაიცვალა 2007 წლის 30 ივლისსის მეოცე საუკუნის მეორე ნახევრის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი კინოხელოვანიიყომისი ფილმები ხშირად ეხება დასავლურ კულტურაში „ღმერთის სიკვდილის და ამის შედეგადცხოვრებისეული საზრისის დაკარგვის თემასბერგმანის პერსონაჟები ხშირად გამოხატავდნენ რწმენისდაკარგვის შედეგად გამოწვეულ ეგზისტენციალურ სასოწარკვეთილებასმაგრამ ისინი რაციონალისტურსამყაროში არიან მოხვედრილი და აქედან თავის დაღწევის საშუალებას ვერ პოულობენბერგმანის ფილმებიძალიან პერსონალურია და გამოხატავს თანამედროვე ცხოვრებასთან მისივე ბრძოლასპერსონაჟისსაშუალებით.

ბერგმანი დაიბადა უფსალაში (შვედეთში), გაიზარდა რელიგიური ხატების და ამ საკითხებზე კამათისგარემოცვაშიის სწავლობდა სტოკჰოლმის უნივერსიტეტში და დაინტერესდა თეატრითმოგვიანებით — კინოთი.

ბერგმანი თანამედროვე კინოს ერთ-ერთი ყველაზე აღიარებული ოსტატი იყომის ფილმებშიწარმოდგენილია მხატვრული და ევროპული კინოსთვის დამახასიათებელი არახაზოვანი თხრობის ხერხებიადრეულ პერიოდში მხოლოდ შავ-თეთრ კინოზე მუშაობდამისი ზოგიერთი ყველაზე დაფასებული ფილმიამ პერიოდშია შექმნილიროგორებიცაა: „ნახერხი და ფოლგა“ (1955), „მარწყვის მდელო“ და „მეშვიდებეჭედი“ (ორივე: 1957). განსაკუთრებით უკანასკნელი ორი ფილმი შედევრებადაა აღიარებული.

 

Filmography/ფილმოგრაფია

1946 Crisis

1946 It Rains on Our Love

1947 A Ship to India

1948 Music in Darkness

1948 Port of Call

1949 Prison

1949 Thirst

1950 This Can't Happen Here

1950 To Joy

1951 Summer Interlude

1952 Waiting Women

1953 Sawdust and Tinsel

1953 Summer with Monika

1954 A Lesson in Love

1955 Dreams

1955 Smiles of a Summer Night

1957 The Seventh Seal

1957 Wild Strawberries

1958 Brink of Life

1958 The Magician

1960 The Devil's Eye

1960 The Virgin Spring

1961 Through a Glass Darkly

1963 The Silence

1963 Winter Light

1964 All These Women

1966 Persona

1968 Hour of the Wolf

1968 Shame

1969 The Passion of Anna

1972 Cries & Whispers

1974 Scenes from a Marriage

1976 Face to Face

1978 Autumn Sonata

1982 Fanny and Alexander